Saturday 20 November 2010

HARGAI SEADANYA.....


Ketika umurku 10 tahun, ayahku membeli kereta kancil lampu bulat, yg ala2 mercedes tu la, selepas jual kereta proton saga lama..

aku sgt marah sbb beli kereta tu, bg aku, tu adalah kereta terburuk yg pernah malaysia hasilkan..


selepas beberapa tahun, aku dah mula masuk ke Kolej..

utk pergi ke kolej, aku perlukan kenderaan..zaman skrg tidak perlukan motor lagi sbb selalu sgt dah hujan, so aku mintak kereta..


ayah aku hanya mampu bg kereta KANCIL yg aku xsuka tu..walaupun aku xsuka, aku terpksa jugak sbb aku perlukan kenderaan utk bergerak...

sepanjang satu sem, aku malu memiliki kereta tu sbb tak best, kecik n xselesa..aku jarang naik n hanya pinjamkan utk member2 je..


akibat selalu pinjamkan kat org, ada kwn yg pinjam smpai terlibat dlm kmlgn kecil, xrosak teruk n pemandu pun xde pape.

so aku gunakan duit aku utk baiki kerosakan tu dicampur sket dgn duit peminjam tu..

aku malas mintak byk2 sbb org yg langgar kereta aku then larikan diri..langgar lari la lebih kurang..


slps aku baiki sendiri, aku jd bertambah syg kat kereta tu..

aku mula make up dia, aku tukar stereng, aku tambah aksesori, aku pasang audio gegar2..

n skrg aku suka kereta tu..


smpaila satu hari, adik aku plak masuk UITM, n aku terpksa bg kereta tu kat dia..

u know what, bila aku tgk adik aku bawak balik kg, tetba ati aku jd rindu kat keta tu..

sape yg penah naik keta aku tu mmg akan dpt cam hanya dgn sekali pandang je sbb kereta tu dah dihias pelik dr kereta lain...:)


p/s: mcm tu gak la berlaku pd someone yg akan jd psgn hidup kita nnt..

mula2 xsuka, bila berlaku something kat dia, baru kita akan mula syg n suka..

so, my adviCe


"HARGAILAH ORG YG ADA DISEKELILING ANDA SEMENTARA MASIH ADA DI DEPAN MATA, JGN SMPAI ANDA TERPKSA MENGINGATINYA HANYA DLM KENANGAN INDAH SELAMANYA"......:)

cheers,

snapp...


No comments:

Post a Comment